جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.



بایگانی


جمیله خرازی بانوی کارآفرین, هنرمند و خیرخواه در مورد روز جهانی زن
 
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض نژادی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
 
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
 
روز جهانی زنان که در گذشته روزِ جهانیِ زنانِ کارگر نامیده می‌شد، بزرگداشتی است که هر ساله در روز ۸ مارس برگزار می‌شود. این روز، روزِ بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در سراسرِ جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکزِ جشن بر بزرگداشت و دفاع از حقوق زنان، قدردانی، عشق به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.
 
جمیله خررازی افزود روز جهانی زنان در بسیاری از مناطق، رنگ و بوی سیاسی خود را از دست داده و تبدیل به مناسبتی برای مردان شده تا عشقِ خود را به زنان نشان دهند و آمیزه‌ای از روز مادر و روز ولنتاین شده است. با این حال در مناطقی دیگر، اصل سیاسی و زمینهٔ حقوق بشری که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده، با قدرت اجرا می‌شود و آگاهیِ سیاسی و اجتماعیِ امیدوار‌کننده‌ای از مبارزاتِ زنان در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. سازمان ملل هم از سال ۱۹۷۷ این روز را به‌عنوانِ «روز حقوق زنان و صلح بین‌المللی» به‌رسمیت می‌شناسد. اولین مراسم روز زن در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۱۹۰۹ در نیویورک برگزار شد.النور روزولت بزرگداشت وحدت جهانی زنان را در ستونِ «روز من» در سال ۱۹۴۴ ستایش کرد.
 
زنان و بانوان از ارکان اساسی جوامع بشری اند و عالی ترین نقش سازنده را با عناوین همسر و مادر در دوایر زیستی انسانی دارا می باشند. زن‌ها دیدی متفاوت از مردان به مسائل دارند، دیدگاهی که به زندگی و مسائل مختلف آن دارند بسیار قابل‌توجه است.
 
آنها عادت دارند به عمق هر مسئله‌ای رسوخ کرده و همه چیز را با جزئیات بسیار بیشتری ببینند، حتی بدون اینکه نیاز به پیشرفت منطقی ایده و فکر داشته باشند.
 
با حمایت زنان، مردها عملکرد بهتری خواهند داشت ــ این گفته قدیمی همیشه درست بوده است: پشت سر هر مرد موفق، یک زن موفق بوده است.
 
مردها وقتی در کنار یک زن قوی با درک و شعور بالا قرار می‌گیرند، به موفقیت‌های بسیار بیشتری نائل می‌شوند. مردانی که حمایت یک زن را پشت سر خود دارند، با اعتمادبه‌نفس بیشتری به سمت موفقیت گام برمی‌دارند.

جمیله خررازی افزود زن‌ها آینه‌ای از تصویر مردان هستند ــ مردان و زنان چه از نظر احساسی، چه جسمی و چه انگیزشی مثل روز و شب متفاوتند. زنان می‌توانند به راحتی در جاهایی که مردان قادر به دیدن نور نیستند، شکاف‌ وجود آنها را پر کنند.
 
زن‌ها درک و منطقی دارند که مردها از آن بی‌بهره‌اند. بااینکه اندازه‌گیری هوش، کار دشواری است اما خیلی راحت می‌توانیم بگوییم که بینش و درک زنان نسبت به مسائل مختلف فراتر از مردان است.
 
خرازی همچنین افزود زن‌ها موجوداتی مهربانند، محبت و همدلی از جمله خصوصیات زنان است که بیش از هرچیز تحسین می‌شود. زن‌ها خیلی بیشتر ازمردها به دیگران توجه دارند و برای احساسات آنها احترام قائلند.

زن‌ها پرستار به دنیا می‌آیند ــ زن‌ها علاوه بر تعهد کاملی که به دیگران دارند، غریزه مادرگونه خود را از همان ابتدای کودکی با  خود دارند و این باعث می‌شود از همان ابتدا به والدین و خواهر و برادرهای خود تا آنجا که در توان دارند کمک کنند و بعدها که بزرگ‌تر شوند، این رفتار را دربرابر شوهر و فرزندان خود نشان می‌دهند. مردها برای این توانایی زن‌ها شدیداً احترام قائلند.
 
زن‌ها معامله‌کننده‌هایی قوی هستند ــ شاید مردها ادعا کنند که بدون ضرر کردن می‌توانند بهترین معامله‌ها را به انجام برسانند اما درواقع این خانم‌ها هستند که در معامله‌ها می‌درخشند.
 
زن‌ها قدرت معنوی بالایی دارند ــ یکی از دلایلی که مردها زن‌ها را به واسطه آن تحسین می‌کنند، ارتباط معنوی عمیقی است که می‌توانند در طول زندگی‌شان برقرار کنند. آنها به خاطر به کار بردن این قدرت معنوی با کمک کردن به دیگران، احترام همه را جلب می‌کنند.
 
رفتار زن‌ها به دور از خودخواهی است ــ بخاطر رفتارها و اعمال به دور از خودبینی و خودخواهی، زن‌ها موجوداتی قابل‌ستایش‌اند. چه بعنوان یک دختر، چه مادر و چه همسر، تاثیراتی فوق‌العاده مثبت بر زندگی اطرافیانشان خواهند داشت.
 
مردها به هزاران دلیل شخصی زن‌ها را دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند اما این تحسین جهانی به واسطه بعضی از محبت‌آمیزترین خصوصیات آنها برمی‌گردد. نیازی نیست که مردها برای احترام گذاشتن به زن‌ها به دنبال دلیل باشند.

  • جمیله خرازی

جمیل خرازی

جمیله خرازی