جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.



بایگانی

بانو جمیله خرازی در گفتگو با رادیو و مجله جوانان 1

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۹ ب.ظ

بانو جمیل خرازی یا درواقع لیدی جمیل خرازی، لقبی که از دربار انگلستان گرفته است و به دلیل خدمات انسانی، خیریه، دانشگاهی، فرهنگی و هنری حق اش است. هفته قبل مهمان لس آنجلس بود در اصل در مسیر خود به واشنگتن و دانشگاه هاروارد، دیدار با چند شخصیت سرشناس سیاسی و دانشگاهی به لس آنجلس آمده بود، در تدارک برنامه هایی تازه در شهر فرشته هاست، از سویی در پشت پرده فیلم مستند و به روایتی سینمایی «فولان دیوی، ملکه راهزن» که هنوز به نقطه آخر نرسیده، جایزه ای بدست آورده را پایان داده است.
بانو جمیل خرازی بنیاد توس را بنیان گذاشت که از برجسته ترین چهره های هنری و فرهنگی قدردانی کند، گنجینه های ارزشمند فرهنگی وهنری را بازسازی کند.جمیل خرازی به عنوان مدافع حقوق بشر، مدافع حقوق زنان و کودکان، که بالرین و خواننده اپرا در ایران بود ودر زمینه طراحی و کارگردانی رقص، صحنه، معماری سوابق درخشانی دارد، به عنوان نماینده دانشگاه معتبر و بین المللی هاروارد و به عنوان عضو بورد دانشگاه، در خاورمیانه فعال است ضمن اینکه از اعضای شورای بین المللی دانشگاه شیکاگو میباشد در طی سالهای گذشته زیباترین و پرهزینه ترین برنامه ها را در لندن و دیگر نقاط جهان از جمله لس آنجلس روی صحنه برده که آخرین برنامه در شهر فرشته ها جاده ابریشم بود که دهها رقصنده، موزیسین، خواننده و هنرپیشه را از انگلستان و از کانادا به امریکا آورد. وی اخیرا با برنامه پربار: ترنم یادها و خاطره ها در غربت Memories In Exile را در لندن روی صحنه آورد که درواقع بزرگداشتی از هنرمندان بین المللی بود، آنها که آثارشان سالها در ایران با ترانه های فارسی اجرا می شد و کمتر کسی می دانست که خالق آنها هنرمندانی از سایر کشورهای جهان هستند و بانو خرازی در این برنامه، هنرمندان اورژینال را به صحنه دعوت کرد تا آثار خود را به زبان خود به زبان فارسی اجرا کنند.

بانو جمیل خرازی در طی سالها و برای نیل به هدف بزرگ انسانی خود، با چهره ها و رهبران جهان دیدار کرده، از قدرت ونفوذ آنها برای یاری رساندن به نسل جوان، دانشجویان و دانش پژوهان کمک گرفته ، در همان حال کوشیده تاریخ فرهنگ وهنر ایران را به آنها بیشتر بشناساند در این لیست از پرزیدنت اوباما، مارگارت تاچر، پادشان اردن تا نخست وزیر انگلستان و سناتور کندی، شهبانو فرح دیده میشوند و از سوی همه آنها مورد تقدیر و تشویق نیز قرار گرفته است.درباره برنامه های تازه بنیاد توس باز هم سخن خواهیم گفت.

 

To be continued...

  • جمیله خرازی

جمیل خرازی

جمیله خرازی