جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.



بایگانی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
ارديبهشت

جمیله خرازی:

عربستان صعودی در کمسیونی در باره زنان قرار گرفت.

این نشست در بین اعتراض گروهی از زنان اتفاق افتاد. مدیر گروه حقوق انسان ها در UN Watch، هیلل نویر گفت: تبعیض عیله زنان در صعودی  توهین آمیز و غیرقابل قبول است و در قانون و در عمل سیستماتیک شده است.

به گزارش Daily Caller متاسفانه، این کشور رکورد نگران کننده و ناامید کننده ایی در زمینه حقوق زنان در دهه های اخیر داشته است.

این کمیسیون درباره “تساوی جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان” است.

  • جمیله خرازی
۳۰
ارديبهشت

جمیله خرازی : تشکل “زنان امواج ساز در تحصیلات ” جمعی از متخصصان را دور هم گرد آوردند تا درباره روند تحصیل زنان بحث کنند.

این میزگرد به ریاست “بریجیت کندال” بود، اولین زن فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد از “PeterhouseLAURA RUPOLO”، و اولین زن خبرنگاردیپلماتیک شبکه BBC. کندال به تجربیات خود هم به عنوان دانشجو و هم به عنوان یک خبرنگار اشاره کرد، و از یکی از همکاران قدیم خود چنین نقل قول کرد:

” زنان باید از رسانه ها کنار گذاشته شوند زیرا صداهای آنها برای کسب اقتدار بسیار بلند است.”

بیش از ۱۰۰ نفر در تشکل “زنان امواج ساز در تحصیلات” به میزبانی کالج ترینیتی در جمعه شب شرکت کرده اند. هر دو تشکل تحصیل کرده ها و دانش آموزان و دانشجویان روند تحصیل زنان در سال های اخیر را مد نظر قرار دادند، همینطور مشکلاتی که در این زمینه همچنان باقی است. هشتگ  #۴۰brightideasایجاد شد برای بحث در مورد راههایی که میتوان به زنان برای بروز پتانسیل هایشان در هر سطحی کمک کرد.

این رویداد، در مدرسه “old divinity”، در قالب یک برنامه سه ساله اتفاق افتاد برای مشخص کردن زنانی که در طول چهل سال در “ترینیتی” بودند. اساسنامه کالج تغییر کرد و به سبب این تغییر به زنان اجازه داده شد که در انتخابات سال ۱۹۷۵ شرکت کنند و انتخاب شوند، اولین همکار زن در سال ۱۹۷۷ انتخاب شد، و اولین لیسانسه های زن نیز در سال ۱۹۷۸ پذیرفته شدند.

این تشکل تحقیقاتی را مورد بحث قرارداد که نشان میداد دختران بهتر از پسران در مدرسه راهنمایی انگلستان ظاهر شده اند، و تعداد دانشجویان دختر از پسر در دانشگاهها بیشتر است، مردان هنوز پیشرو هستند زمانی که بحث موقعیت های بالای شغلی باشد، چه در دانشگاهها و در بیشترین موقعیت های شغلی که فارغ التحصیلان خواهند داشت.

اولین سخنران این تشکل پرفسور برنارد، کسی که با یادآوری بحث برانگیز مواردی درباره لباس زنان در مقابل حضار قرارگرفت، به شنوندگان توصیه کرد:

“به چیزی که می پوشید و اثری که ممکن است داشته باشد توجه کنید.”

پروفسور برنارد سپس توصیه هایی برای اشتیاق زنان برای بدست آوردن شغلی در محیط آکادمیک، پیشنهاد داد.

کیت اوانز گفتگو را با تجربیات خود به عنوان رئیس مدرسه راهنمایی کمبریج شایر ادامه داد، که به نظر میرسد بسیار بالاتر از Cambridge bubble” است. پیشنهادات وی برای پیشرفت و بهبود عملکرد زنان در حوزه آموزش شامل یک برنامه تحصیلی بود که کیفیت و تنوع، فرصتهای فوق العاده برای غنی شدن، و نقش های مثبت زنان را دربر داشت. او نتیجه گرفت که ما نیاز داریم در مورد مشکلات آموزش و تحصیل زنان بیشتر و گسترده تر فکر کنیم نه تنها روی مدارس تمرکز کنیم.

پروفسور والری گیبسون افکار خود را درمورد زنان در حوزه دانش بیان کرد. او به مشکلات موجود در مدارس به عنوان دلیل اصلی اشاره کرد که باعث میشود زنان کمتری در دانشگاه به رشته فیزیک روی بیاورند. اگر تنها ۲۰ درصد دانشجویانی که در سطح A فیزیک را انتخاب میکنند زن باشند، او توضیح داد که، این رقم در سطوح بالاتر تحصیلی افزایش نخواهد یافت. نیاز به یک تغییر فرهنگی است، او همچنین اضافه کرد:

“نه تنها دانش بلکه تمامی فرصتهای شغلی ممکن در زمینه دانش – نه فقط پزشکی- در مدارس کاملا و به درستی شناخته شود.”

او همچنین پروسه پذیرش دانشجو در کمبریج را مورد انتقاد قرارداد، پیشنهاد داد که این پروسه لزوما به پذیرش بهترین دانشمندان منجر نخواهد شد: ” موضوعی است که قطعا باید در مورد آن صحبت شود.”

آخرین سخنرانی را پروفسور سوچتا نادکارنی ایراد کرد، کسی که درمورد زنان در موقعیت های مدیریت و رهبری صحبت کرد. شرکت ها و سازمان هایی که مدیران و پیشروان زن دارند، مشارکت بهتری در مسئولیت های اجتماعی دارند، نوآوری و ابداع بهتر و بحرانهای کمتری خواهند داشت. او به زنان توصیه کرد که با خود روراست باشند، و از تلاش برای تطبیق خود با کلیشه “رهبر خوب” دست بردارند. اعتبار باعث اعتماد و روابط در تجارت میشود. در نهایت، پروفسور اضافه کرد: “این استرس کمتری به همراه خواهد داشت.”

بریجیت کندال تاکید کرد، شرکت کنندگان در این رویداد” چیزهای زیادی یاد گرفتند”، ” این کاری است که در جریان است؛ و همچنان کارهای بسیاری برای انجام باقی مانده است.”

  • جمیله خرازی
۱۱
ارديبهشت

پس از افزایش ناگهانی و سریع نرخ ابتلا به ایدز در گذشته، نهایتا شیوع HIV وارد فاز جدیدی از کاهش شده است. دلایل این کاهش واضح نیست. ممکن است به این معنا باشد که جدیدا افراد کمتری به این ویروس آلوده شده اند،یا بیشتر کسانی که به این ویروس آلوده شده اند تشخیص داده شده و شناسایی شده اند پس آزمایشات بیشتر لزوما موارد بیشتری از بیماری را نشان نداده است.

نرخ ابتلا به به HIV در زیمبابوه در سه ماهه اول سال گذشته به درصد کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران، معتقدند هنوز برای جشن گرفتن دراین زمینه زود است زیرا همچنان مردم  از سراسر جهان از این بیماری از دنیا میروند، که همین قضیه ده ها سال است که دانشمندان را بی خواب کرده است.

اطلاعات آژانس دانشمندان ملی زیمبابوه نشان میدهد که موارد جدید HIV به مدت ۹ ماه تا ۳۰ سپتامیر ۲۰۱۶ از مقدار ۲۱۲۳۳۰ به ۲۰۵۷۱۱ نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است.

این آژانس گفته است که موارد جدید ابتلا به  HIV در سه ماه اول سال گذشته  در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۱۵  از ۷۰۸۵۳ به ۶۲۰۶۰ کاهش پیدا کرده است.

علی الرغم تمامی آگاهی ها و برنامه هایی که در زمینه پیشگیری بیماری ایدز وجود دارد، زنان با سرعت بیشتری نسبت به مردان به بیماری ایدز دچار میشوند.

فعالان در حوزه مبارزه با بیماری HIV و ایدز اقرار کرده اند که زنان بسیار سختر و سریعتی به این بیماری آلوده میشوند اما ظاهرا این قضیه به عنوان یک فاجعه مد نظر قرار نگرفته است.

  • جمیله خرازی
۱۱
ارديبهشت

هنر چیست؟

تعاریف مختلفی برای هنر ارائه شده که تعدادی از آنها عبارتند از:

  •  هنر زیبایی است » و از ویژگی های عامی که همه برای هنر نام می برند، «ویژگی زیبایی آن است » یا «هر چیز که ساخته ی آدمی و زیبا باشد» . سؤال دیگری که مطرح می شود، این است که «زیبایی چیست؟
  • هنر هر آن چیزی است که وسیله ی پالایش، والایی و اعتلای روح آدمی بشود; یعنی هنر را صرفا هنر اخلاق گرا می دانند و هنر خود را هنری می دانند که به اثر گذاری های مثبت اجتماعی، اخلاقی، آموزشی، تربیتی و . . . منجر شود . طرفداران این نظریه از شعار «هنر برای اجتماع » جانب داری می کنند .
  • هنر نسخه برداری از اصل طبیعت است و هر چه در طبیعت وجود دارد، می تواند در هنر هم مصداق داشته و ارزشمند باشد . مثلا هوی و هوس، هوای نفس، میل به جنایت و خون ریزی و دیگر صفات زشت و ناپسند چون وجود دارند، می توانند آزادانه به تصویر کشیده شوند و عینا مثل یک هنر مقدس قابل احترام و تحسین باشند، چون آیینه ی تمام نمای حقیقت و واقعیت ها هستند .
  • هنر بیان احساس و عاطفه ی آدمی و برداشت او از زندگی و جهان هستی است .

اشکال کلیه ی این تعاریف این است که یک وجه یا صفت از هنر را در نظر می گیرند و از باقی مسایل چشم پوشی می کنند . هنر در واقع ترکیبی از تمام این معانی است و تعریفی عام را شامل می شود .

  • جمیله خرازی
۱۱
ارديبهشت

بنابر گزارشات اخیر، حداقل ۲٫۴ میلیون کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه هستند و بیشتر از یک میلیون زیر حد نصاب وزنی هستند.

گزارشی که در ادامه میخوانید توسط مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی – ERPC – با همکاری دانشکده تحقیقات، انتشارات و نوآوری دانشگاه اسلامی اوگاندا تهیه شده است.

این گزارش بیان میکند:

“با وجود سبد غذایی کشور، منطقه جنوب غرب بالاترین نرخ عدم رشد کافی (کوتولگی) است و نشان دهنده این مطلب است مشکل سوء تغذیه به قشر پردرآمد یا ناامنی غذایی در یک محله به خصوص محدود نمیشود. “

این گزارش با هدف آگاهی سازی سهامداران در رابطه با وضعیت فعلی کودکان اوگاندایی است، خلاصه ایی از دلایل اصلی و مهمی که باعث توسعه و گسترش تاثیر سیاست ها و شناسایی نواحی و خلاء هایی که اطلاعات و یا شواهد حیاتی بر اساس یافته ها  برای آگاه کردن و اطلاع رسانی سیاسی نیاز است.

یافته های حاصل از مطالعات بایداستفاده شوند تا مطمئن شویم که سیاست های ملی برای کودکان براساس تجربه و یافته های علمی استوار است و با حقوق کودکان کونوانسیون UN مطابقت دارد.

  • جمیله خرازی
۰۶
ارديبهشت

منصوره پیرنیا: دختران ایران، سالار زنان جهان         
   
جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت
 
لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های  مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.                                           
                   
لیدی خرازی به عنوان نماینده و فرستاده دانشگاه هاروارد (Harvard University) درخاورمیانه فعالیت داشته وی از اعضای شورای بین المللى وحامى رئیس مدرسه هاریس در دانشگاه شیکاگو (Harris School of Public Policy - University of Chicago) و از اعضای تصمیم گیرنده انستیتو باک (The Buck Institute) در سانفرانسیسکو می باشد. جمیله خرازی مدارک تحصیلی خود را در زمینه عضویت و وابستگی جوایز و افتخارات هنر٬ معماری و مدیریت بازرگانی بدست آورده است. ارکستر فیلارمونیک جدید لندن، و فرانسه، کانون حمایت و بازپروری خیریه ای از کودکان آشفته و نابسامان، عضو شورای بین المللی دین، دانشکده هریس و دانشگاه شیکاگو، عضو شورای بین المللی ریاست دانشگاه ومدرسه دولتی جان اف کندی و دانشگاه هاروارد، عضو دانشگاه هاروارد درخاورمیانه و کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان فارغ التحصیل هاروارد (لبنان)  هنرمندان بدون مرز و حامی دانش آموزان فارغ التحصیل جهان سوم در رشته های علمی و علوم انسانی در برخی از دانشگاه های برتر غرب، حامی درمان پزشکی به نیازمندان در صورت لزوم، موسس، مدرسه هنر و فرهنگ در United Kingdom امانت دار هیئت مدیره ایران داس، موسس، سازمان فرهنگ عامه ملی ایران(به درخواست شاه ایران) عضو شورای مشورتی باک، و موسسه تحقیقات باک در پیری(CA ،Novato) است.

  • جمیله خرازی
۰۶
ارديبهشت


جمیله خرازی بانوی کارآفرین, هنرمند و خیرخواه در مورد روز جهانی زن
 
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض نژادی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
 
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
 
روز جهانی زنان که در گذشته روزِ جهانیِ زنانِ کارگر نامیده می‌شد، بزرگداشتی است که هر ساله در روز ۸ مارس برگزار می‌شود. این روز، روزِ بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در سراسرِ جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکزِ جشن بر بزرگداشت و دفاع از حقوق زنان، قدردانی، عشق به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.

  • جمیله خرازی
۰۶
ارديبهشت

 

بانو جمیل خرازی در گفتگو با رادیو و مجله جوانان

 

افتخار تازه ای برای بنیاد توس

 

تهیه و تولید یک فیلم مستند سینمایی بنام «فولان دیوی، ملکه راهزن»،

 

یک دختر قهرمان زجر کشیده هندی، که خود را تا پارلمان هند رساند

 

این فیلم مستند برنده جایزه بهترین فیلم

از فستیوال بین المللی My Hero Film Festival شد

 

 

با جمیل خرازی در جوانان رادیو و مجله جوانان، درباره این فیلم، با سوژه ای تکان دهنده و حیرت آور، گفتگو کردیم که درواقع نشانه دفاع از حقوق زن از هر ملت و نژاد و قومی است.

 

بانو جمیل دراین باره میگوید: «فولان دیوی»، قصه یک دختر روستائی در هند است، که ساختن این فیلم نیمه مستند در محل حوادث اصلی آن با خطرات و دردسرهای زیادی همراه بود، ما تصمیم گرفتیم به هند برویم و برای این منظور 4 بار هر بار یک ماه و نیم در میان مردم و درست در محل حوادث فیلم بودیم، برای دستیابی به آرشیو زندگی و عکس ها و شواهد این ماجرا درهند، هر بار با مانع و سد و خطری مواجه بودیم.

فیلم قصه فولان دیوی یک دختر روستایی است که در 13 سالگی توسط پدرش با یک دوچرخه مستعمل مبادله میشود و فولان به همسری مردی مسن در می آید، که از همان زمان حوادث فیلم شروع می شود.

  • جمیله خرازی
۰۶
ارديبهشت

بانو جمیل خرازی یا درواقع لیدی جمیل خرازی، لقبی که از دربار انگلستان گرفته است و به دلیل خدمات انسانی، خیریه، دانشگاهی، فرهنگی و هنری حق اش است. هفته قبل مهمان لس آنجلس بود در اصل در مسیر خود به واشنگتن و دانشگاه هاروارد، دیدار با چند شخصیت سرشناس سیاسی و دانشگاهی به لس آنجلس آمده بود، در تدارک برنامه هایی تازه در شهر فرشته هاست، از سویی در پشت پرده فیلم مستند و به روایتی سینمایی «فولان دیوی، ملکه راهزن» که هنوز به نقطه آخر نرسیده، جایزه ای بدست آورده را پایان داده است.
  • جمیله خرازی
۰۶
ارديبهشت
سیـده‌ فـاطــمه مقیمی، نخستین بانوی زن ایرانی است که توانست یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت کند. زنی که عضو اتاق بازرگانی است و تنها زنی بود که نامش در بین 30 ثروتمند ایرانی قرار گرفته اما خودش می‌گوید که فهرست اعلام شده صحت ندارد و اسامی اعلام شده همه عضو اتاق بازرگانی بوده‌اند اما دلیلی که باعث شد ما ‌سراغ این بانوی کارآفرین برویم تنها ثروتمند بودن او نبود بلکه این بود که او یک کارآفرین موفق است، نخستین زنی است که مجوز شرکت حمل‌ونقل را گرفته است، تنها زن عضو اتاق بازرگانی است و صدها دلیل دیگر. او سراغ کارهایی رفته که در جامعه کاملا مردانه شناخته می‌شود و برای رسیدن به آنها سختی‌های زیادی متحمل شده است. شاید شنیدن دلیل موفقیت مقیمی بسیاری از خانم‌ها را به این فکر بیندازد که آنها هم می‌توانند. شاید شما هم روزی مثل مقیمی یک زن موفق و ثروتمند شدید. مقام و جایگاه‌های کاری که او تاکنون داشته و دارد 3 دوره عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، 12 سال عضویت و ریاست بخش حل اختلاف و رسیدگی به شکایات تجار، شرکت‌ها و رانندگان و... است که برای او جای بسی افتخار است که توانسته بیش از 95درصد این پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین مختومه کند. او همچنین عضو انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای مختلف و مدیرعامل انجمن ملی زنان کارآفرین و عضو گروه مطالعاتی و تحقیقاتی کریدور شمال- جنوب است.
 کار سراغ شما نمی‌آید تا وقتی که شما سمتش نروید
  • جمیله خرازی