جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.



بایگانی

جمیله خرازی-جشن ۴۰ امین سال تحصیل زنان در ترینیتی

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۳۶ ب.ظ

جمیله خرازی : تشکل “زنان امواج ساز در تحصیلات ” جمعی از متخصصان را دور هم گرد آوردند تا درباره روند تحصیل زنان بحث کنند.

این میزگرد به ریاست “بریجیت کندال” بود، اولین زن فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد از “PeterhouseLAURA RUPOLO”، و اولین زن خبرنگاردیپلماتیک شبکه BBC. کندال به تجربیات خود هم به عنوان دانشجو و هم به عنوان یک خبرنگار اشاره کرد، و از یکی از همکاران قدیم خود چنین نقل قول کرد:

” زنان باید از رسانه ها کنار گذاشته شوند زیرا صداهای آنها برای کسب اقتدار بسیار بلند است.”

بیش از ۱۰۰ نفر در تشکل “زنان امواج ساز در تحصیلات” به میزبانی کالج ترینیتی در جمعه شب شرکت کرده اند. هر دو تشکل تحصیل کرده ها و دانش آموزان و دانشجویان روند تحصیل زنان در سال های اخیر را مد نظر قرار دادند، همینطور مشکلاتی که در این زمینه همچنان باقی است. هشتگ  #۴۰brightideasایجاد شد برای بحث در مورد راههایی که میتوان به زنان برای بروز پتانسیل هایشان در هر سطحی کمک کرد.

این رویداد، در مدرسه “old divinity”، در قالب یک برنامه سه ساله اتفاق افتاد برای مشخص کردن زنانی که در طول چهل سال در “ترینیتی” بودند. اساسنامه کالج تغییر کرد و به سبب این تغییر به زنان اجازه داده شد که در انتخابات سال ۱۹۷۵ شرکت کنند و انتخاب شوند، اولین همکار زن در سال ۱۹۷۷ انتخاب شد، و اولین لیسانسه های زن نیز در سال ۱۹۷۸ پذیرفته شدند.

این تشکل تحقیقاتی را مورد بحث قرارداد که نشان میداد دختران بهتر از پسران در مدرسه راهنمایی انگلستان ظاهر شده اند، و تعداد دانشجویان دختر از پسر در دانشگاهها بیشتر است، مردان هنوز پیشرو هستند زمانی که بحث موقعیت های بالای شغلی باشد، چه در دانشگاهها و در بیشترین موقعیت های شغلی که فارغ التحصیلان خواهند داشت.

اولین سخنران این تشکل پرفسور برنارد، کسی که با یادآوری بحث برانگیز مواردی درباره لباس زنان در مقابل حضار قرارگرفت، به شنوندگان توصیه کرد:

“به چیزی که می پوشید و اثری که ممکن است داشته باشد توجه کنید.”

پروفسور برنارد سپس توصیه هایی برای اشتیاق زنان برای بدست آوردن شغلی در محیط آکادمیک، پیشنهاد داد.

کیت اوانز گفتگو را با تجربیات خود به عنوان رئیس مدرسه راهنمایی کمبریج شایر ادامه داد، که به نظر میرسد بسیار بالاتر از Cambridge bubble” است. پیشنهادات وی برای پیشرفت و بهبود عملکرد زنان در حوزه آموزش شامل یک برنامه تحصیلی بود که کیفیت و تنوع، فرصتهای فوق العاده برای غنی شدن، و نقش های مثبت زنان را دربر داشت. او نتیجه گرفت که ما نیاز داریم در مورد مشکلات آموزش و تحصیل زنان بیشتر و گسترده تر فکر کنیم نه تنها روی مدارس تمرکز کنیم.

پروفسور والری گیبسون افکار خود را درمورد زنان در حوزه دانش بیان کرد. او به مشکلات موجود در مدارس به عنوان دلیل اصلی اشاره کرد که باعث میشود زنان کمتری در دانشگاه به رشته فیزیک روی بیاورند. اگر تنها ۲۰ درصد دانشجویانی که در سطح A فیزیک را انتخاب میکنند زن باشند، او توضیح داد که، این رقم در سطوح بالاتر تحصیلی افزایش نخواهد یافت. نیاز به یک تغییر فرهنگی است، او همچنین اضافه کرد:

“نه تنها دانش بلکه تمامی فرصتهای شغلی ممکن در زمینه دانش – نه فقط پزشکی- در مدارس کاملا و به درستی شناخته شود.”

او همچنین پروسه پذیرش دانشجو در کمبریج را مورد انتقاد قرارداد، پیشنهاد داد که این پروسه لزوما به پذیرش بهترین دانشمندان منجر نخواهد شد: ” موضوعی است که قطعا باید در مورد آن صحبت شود.”

آخرین سخنرانی را پروفسور سوچتا نادکارنی ایراد کرد، کسی که درمورد زنان در موقعیت های مدیریت و رهبری صحبت کرد. شرکت ها و سازمان هایی که مدیران و پیشروان زن دارند، مشارکت بهتری در مسئولیت های اجتماعی دارند، نوآوری و ابداع بهتر و بحرانهای کمتری خواهند داشت. او به زنان توصیه کرد که با خود روراست باشند، و از تلاش برای تطبیق خود با کلیشه “رهبر خوب” دست بردارند. اعتبار باعث اعتماد و روابط در تجارت میشود. در نهایت، پروفسور اضافه کرد: “این استرس کمتری به همراه خواهد داشت.”

بریجیت کندال تاکید کرد، شرکت کنندگان در این رویداد” چیزهای زیادی یاد گرفتند”، ” این کاری است که در جریان است؛ و همچنان کارهای بسیاری برای انجام باقی مانده است.”

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی