جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی

خیر و بنیانگذار موسسه توس

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.



بایگانی

جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۳ ب.ظ

منصوره پیرنیا: دختران ایران، سالار زنان جهان         
   
جمیله خرازی: پشتیبانان هنر و انسانیت
 
لیدی جمیله خرازی، موسس ومدیرعامل بنیاد توس٬ پشتیبان هنر و فرهنگ، و مدافع حقوق بشرسرمایه داری موفق است. وی بالرین وخواننده کلاسیک است و برنامه های  مختلفى در اروپا٬آمریکا و خاورمیانه به روی صحنه آورده است و درزمینه تجارت در شرکت ها و تراست های متعددی ایجاد کرده است و با شرکت های زیادی به سمت مشاور فعالیت دارد. لیدی خرازی سال ها در ریاست بیناد جمیل خرازی به فعالیت های در آسیا و خاورمیانه درزمینه کمک رسانى به کودکان آسیب دیده در جنگ و یا هنرمندانی که بر اثرکهولت احتیاج به پرداخت هزینه ای پزشکی داشته و یا برای تولید آثارشان به این بنیاد مراجعه می کنند کمک می کند و تکفل مالی هزینه های تحصیلى تعدادی از دانشجویان آسیایى و آفریقایى را در دانشگاه های غربى به عهده گرفته است.                                           
                   
لیدی خرازی به عنوان نماینده و فرستاده دانشگاه هاروارد (Harvard University) درخاورمیانه فعالیت داشته وی از اعضای شورای بین المللى وحامى رئیس مدرسه هاریس در دانشگاه شیکاگو (Harris School of Public Policy - University of Chicago) و از اعضای تصمیم گیرنده انستیتو باک (The Buck Institute) در سانفرانسیسکو می باشد. جمیله خرازی مدارک تحصیلی خود را در زمینه عضویت و وابستگی جوایز و افتخارات هنر٬ معماری و مدیریت بازرگانی بدست آورده است. ارکستر فیلارمونیک جدید لندن، و فرانسه، کانون حمایت و بازپروری خیریه ای از کودکان آشفته و نابسامان، عضو شورای بین المللی دین، دانشکده هریس و دانشگاه شیکاگو، عضو شورای بین المللی ریاست دانشگاه ومدرسه دولتی جان اف کندی و دانشگاه هاروارد، عضو دانشگاه هاروارد درخاورمیانه و کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان فارغ التحصیل هاروارد (لبنان)  هنرمندان بدون مرز و حامی دانش آموزان فارغ التحصیل جهان سوم در رشته های علمی و علوم انسانی در برخی از دانشگاه های برتر غرب، حامی درمان پزشکی به نیازمندان در صورت لزوم، موسس، مدرسه هنر و فرهنگ در United Kingdom امانت دار هیئت مدیره ایران داس، موسس، سازمان فرهنگ عامه ملی ایران(به درخواست شاه ایران) عضو شورای مشورتی باک، و موسسه تحقیقات باک در پیری(CA ،Novato) است.              
                   
لیدی خرازی، در سال های اخیر از طریق هنر و فرهنگ برای ایجاد و درک تفاهم بیشتر میان ” شرق و غرب ” سخت کوشیده است ایجاد دارالایتام در پاکستان و پرداخت هزینه های دانشجوئی در دانشکده سواز لندن و پزشکی درلندن و بوسنیا ،ایجاد مرکز فرهنگی به نام خانه فرهنگ و هنردر لندن و تامین بودجه برای دانشجویان رتبه اول در مقطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه هاروارد. جمیل خرازی در سال ٢٠٠۵ به مقام لیدی در انگلستان نائل آمد. لیدی جمیل در سال ٢٠٠۶ میلادی بنیاد توس، را جهت حفظ میراث های فرهنگی ایران در انگلستان به ثبت رسانید. بنیاد توس با اجرای برنامه هایی به درک هرچه بیشتر فرهنگ ایران مبادرت کرده است و نخستین برنامه برگزاری شبی در بزرگداشت بانوی نویسنده ، شاعره لعبت والا بود و با حضور سیمین بهبهانی و شاعران ، نویسندگان و اهل قلم در لندن برگزار شد. بنیاد،گذری اجمالی در تاریخ و سرنوشت ترانه در ١٠٠ سال اخیر داشت و همچنین به بررسی تاریخ ٣٠٠٠ سال رقص در ایران پرداخت.
                                   
چگونگی پیدایش برنامه رادیوئی گلهای جاودان در شب بزرگداشت زنده یاد داود پیرنیا برنامه ای پر تماشاچی در سالن دانشگاه لندن برگزار شد. برنامه گل ها به مدت ١١ سال از رادیو ایران پخش می شد و در شب بزرگداشت داود پیرنیا وگل های جاویدان، برنامه با سخنان داریوش پیرنیا پزوهشگر گشایش یافت و در آن برنامه منتخب زیباترین اشعار شعرای ایرانی به زبان فارسی و انگلیسی اجرا شد. تاریخ پیدایش اپرا وباله در ایران و تاثیر پذیری آهنگسازان ایرانی از موسیقی غرب در شب بزرگداشت حسین دهلوی و اولین باغچه بان با حضور هنرمندان انجام شد. بنیاد توس در برنامه دیگری گشت و گذاری به مناطق بومی، موسیقی و رقص های نقاط عشایر داشت که در شب تقدیر از مقام رابرت دووارن رئیس سازمان فولکلور ایران برگزار شد و فرزانه کابلی استاد رقص های بومی در آن حضور پیدا کرد. بنیاد توس،گذری نیز درتاریخ تصوف وعرفان داشت و شبی یادواره ای از بزرگان عرفان ایرانی جون مولانا و شمس تبریزی برگزار کرد. در تازه ترین برنامه بنیاد توس جاده ابریشم و تاثیر پذیری فرهنگ های گوناگون بر اثر وجود این جاده در بیش از هزار سال در جهان بود و شب به مقام شاعر ،عارف و نویسنده امیرخسرو )دهلوی( تقدیم شد این برنامه سه اجرا در لندن و یک اجرا در آمریکا داشت و در این برنامه که تلفیقی از نمایش رقص و موسیقی بود تماشاچیان از دوازده کشور در مسیر جاده ابریشم حرکت کرده و شاهد رقص ها ، موسیقی و تاریخ آن ممالک بودند. در ماه اکتبر ٢٠١۵ برنامه ”ترنم یادها وخاطره ها در غربت ” مجموعه ای از موسیقی و آثار هنرمندان ایرانی و یا غیر ایرانی که به ایران دعوت شدند و اشعار آن ها خاطره انگیز ترین دوران طلائی موسیقی ایران دوباره زنده شده و به اجرا درآمد.
 

  • جمیله خرازی

جمیل خرازی

جمیله خرازی